Snap-on Tools intensiveert aftersalesactiviteiten
Fabrikant en leverancier van gereedschap- en werkplaatsequipment Snap-on Tools intensiveert haar aftersalesactiviteiten. Hiervoor is Snap-on Authorized Repair Center Van Rootselaar technic verhuist van het Friese Bolsward naar een nieuw, moderner en groter bedrijfspand in Stiens.
“Wij verkopen kwalitatief hoogwaardig premium automotive gereedschap met verstrekkende en uitgebreide garantie. Onze relaties verwachten van ons dat we die garantie waarborgen en dat doen we wereldwijd met de beste partners die er op dat gebied zijn,” zegt Snap-on Tools Benelux managing director Marc Kwekkeboom. “Met de verhuizing en uitbreiding van Van Rootselaar technic kunnen we onze relaties ook in de toekomst maximale service en zekerheid bieden.”
Snelle en goede aftersales, nazorg en service moet volgens Kwekkeboom continue en conform de actuele klantverwachtingen worden bijgestuurd en verbeterd. “Gereedschap en equipment verkopen is één, relaties tevreden houden is een ander verhaal. Je raakt klanten kwijt als je geen, onvoldoende, trage of slechte service verleent en dat wil je niet.”
Authorized repair center
Van Rootselaar technic is gespecialiseerd in het repareren, keuren, kalibreren, testen en (door)ontwikkelen van automotive werkplaatsequipment. De productgroepen variëren van pneumatische en elektrische power tools zoals wielmoersleutels, elektronische meetinstrumenten waaronder multimeters, isolatietesters voor hybride en elektrische voertuigen, timing-lights, rookdiagnose-apparatuur, diagnose-apparatuur, digitale video inspectiecamera’s en accusysteemtesters tot momentsleutels, remontluchters en wielservice-equipment.
Met het nieuwe pand is eigenaar Ger van Rootselaar klaar voor de aftersalesactiviteiten van Snap-on. Een toekomst waarin Van Rootselaar groei en uitbreiding van de werkzaamheden in de automotive branche voorziet. “De hele inrichting van het nieuwe pand is op basis van input van ons hele team ontstaan”, aldus Ger van Rootselaar. “We hebben samen gekeken wat er beter kan en daaruit is de huidige indeling ontstaan. In het pand bevinden zich een kantoor, kantine, werkplaats, test- en kalibratieruimte en een magazijn. De hele logistiek van ontvangst van de gereedschappen tot het terugsturen naar de klant is volledig gedocumenteerd.”
“Met mijn ervaring uit het verleden wist ik precies hoe ons nieuwste onderkomen eruit moest gaan zien. Alle ruimtes zijn op elkaar afgestemd om zo efficiënt mogelijk te kunnen werken”, aldus Van Rootselaar. “De belangrijkste ruimtes sluiten op elkaar aan. Hierdoor hoeven we geen onnodige meters te lopen en kunnen we makkelijker, efficiënter en effectiever met elkaar communiceren.”
“Wij helpen Snap-on Tools met de aftersales van hun producten”, vervolgt Van Rootselaar. “We regelen alles voor Snap-on, van de communicatie met de gebruiker, het transport van de producten van de gebruiker naar ons en terug en de garanties op de reparaties.“